***** Fantastisch geschreven! (Diana, libris.nl)           ***** Bijzonder meeslepend en bloedstollend verhaal (Wongkiki84, bol.com)           ***** Een debuut waar je u tegen zegt! (leepol, bol.com)           ***** Onwaarschijnlijk spannend! (BasBoon1970, bol.com)           ***** Dit kan niet waar zijn, maar is het wel (AndereWil, bol.com)
Kies 3 voor Nederlander in nood
Vast in lockdown India

home | bestellen | recensies | in de media | over

***** Fantastisch geschreven! (Diana, libris.nl)
Ik heb dit boek in 1x uitgelezen, ik werd helemaal meegezogen in het verhaal. Ilse Polderman heeft een prachtige stijl van schrijven, het leek alsof ik erbij was. Dit boek is zeker een aanrader!

***** Bijzonder meeslepend en bloedstollend verhaal (Wongkiki84, bol.com)
Het boek had ik al besteld via de website boekvanilse. Vandaag in de brievenbus en in een ruk uitgelezen.
Wat een bizar verhaal en hoe ontzettend fijn geschreven. Ik hoorde Ilse de dingen denken en zeggen. Leeslintje heb ik niet nodig gehad.
Volgens mij een wereldwijde primeur als het gaat om de allereerste lockdown en de repatriëring daarvan. Petje af.

***** Verrassend mooi boek en bijzondere ervaring om mee te maken (ArnoldHooogendoorn, bol.com)
Wow, wat een verhaal. Heel spannend en mooi geschreven met oog voor details en omgeving waardoor je als lezer het gevoel hebt dat je het zelf meemaakt. En het is niet alleen een mooi verhaal van Ilse die op reis gaat naar India om een paar weken yoga te beoefenen in een ashram, het beschrijft ook heel mooi wat er gebeurde toen Corona zijn intrede deed en wat dat doet met de wereld. Daarnaast beschrijft het voor mij perfect hoe de Nederlandse overheid omgaat met haar burgers, wat je volgens mij ook verder door kunt trekken naar andere situaties. Beleid en procedures helpt een grote groep mensen, maar daardoor vallen er automatisch een paar buiten de boot. Dat dit ook anders kan met de menselijke maat erin, laten andere landen zien die Ilse wel hebben kunnen helpen. Wat gaaf om dat allemaal uit dit mooie verhaal te halen!

Zou ook een mooie film kunnen zijn! (Yvonne Kellerhuis, linkedin.nl)
Ik heb hem net uit. Jeetje wat een verhaal. En goed geschreven! Zou ook een mooie film kunnen zijn! Super knap Ilse!

Wat een debuut! (Susanne van den Nouwelant, linkedin.nl)
Dat is nog eens een debuut! Ik heb je boek in een adem uitgelezen. Het was alsof je naast me zat en jouw verhaal aan me vertelde. Wat een avontuur. Heel goed gedaan Ilse.

***** Een debuut waar je u tegen zegt! (leepol, bol.com)
Een mooie introductie over het leven in de ashram. Dan is er een Loc down in India en valt de sereniteit van de ashram weg en volgt een boeiend verhaal over hoe nu verder. Een ongelooflijke weg naar huis wordt beschreven waarbij soms emoties oplopen en hulp uit onverwachte hoeken komt. Je kan nauwelijks stoppen met lezen in dit spannende verhaal.
Bij de NL-ambassade en hulpdiensten kunnen ze er wat van opsteken.

***** Onwaarschijnlijk spannend! (BasBoon1970, bol.com)
Een zo gewenste stilteretraite in de bergen van Noord-India verandert plots in een gedwongen opsluiting. De leraar raakt in paniek, er ontstaat voedseltekort en lokale autoriteiten kiezen voor een meedogenloze harde aanpak richting buitenlanders. Het contrast tussen intentie en werkelijkheid kan niet groter zijn. Daar zit je dan, afgesloten van de wereld, duizenden kilometers van huis. De hoofdpersoon komt oog in oog te staan met haar eigen angsten. Het zijn juist die innerlijke dialogen waardoor je opgaat in het verhaal en je jezelf afvraagt: Hoe zou ik reageren in zo'n situatie? Wat zou ik doen? Een waargebeurd verhaal en meeslepend debuut. Lezen!

***** Dit kan niet waar zijn, maar is het wel (AndereWil, bol.com)
Wat een verhaal, en nog waargebeurd ook! Op zulke momenten wordt duidelijk wie je vriend is en wie je laat stikken. Heel erg spannend.Mooi geschreven, het boek las weg als een warm broodje.